Umiejętności nabywane przez posiadacza zawodu  Technika  Obsługi Turystycznej

  • przygotowuje, sprzedaje, realizuje i rozlicza imprezy i usługi turystyczne;
  • udziela informacji turystycznej;
  • obsługuje klientów korzystających z usług turystycznych, np. przewodnickich, pilotażu, noclegowych;
  • obsługuje konferencje, kongresy;
  • prowadzi dokumentację związaną z organizacją imprez i usług turystycznych oraz obsługą klientów;
  • realizuje zadania w systemach rezerwacyjnych;
  • prowadzi działania marketingowe na rzecz turystyki.

Możliwości pracy absolwentów kwalifikacyjnego kursu zawodowego technika obsługi turystycznej:

  • biura podróży
  • agencje turystyczne
  • hotele, restauracje, agroturystyka
  • domy wczasowe
  • punkty informacji turystycznej
  • urzędy administracji państwowej na stanowiskach związanych z organizacją i promocją turystyki
  • biura organizatorów kongresów i konferencji
  • lotniska
    – własna działalność gospodarcza w zakresie świadczenia usług turystycznych
Technik obsługi turystycznej